Gårdagen

Igår på morgonen så åkte jag, pappa och farmor till Östergötland.
Vi tog in på ett hotell i Vadstena precis bredvid ett gammalt slott som Gustav Vasa låtit bygga för längesedan. Sedan gick vi runt i staden, om det nu är en stad. Och så berättade farmor om en massa trevliga barndomsminnen från när hon bodde där. När vi hade gått igenom nästan hela Vadstena så gick vi tillbaka till våra hotellrum och bytte om. Sedan åkte vi till Henstorp (En stor gård som min släkt har bott i hur många år som helst) och där väntade resten av alla släktingar. Melissa och hennes familj var till exempel där. Så vi gick runt och pratade med alla i några timmar. Sedan smet jag och Melissa iväg för att ta lite bilder. 

Någon timme senare var det dags för middag. Alla hade tydligen letat efter oss för att de skulle ta släktfoto, men vi hade gått till baksidan av bondgården som låg bredvid, så därför var det ingen som såg oss.

Under middagen lärde jag och Melissa känna två av våra pysslingar eller bryllingar som bodde i Stockholm. Rosanna och Ellen hette dom. Och något som var lite kul var att Rosanna bodde granne med Michael som jag blev väldigt bra kompis med under språkresan. 

Sedan delades det ut presenter och lite sånt.

På kvällen såg vi på ESC, och det var ju riktigt kul att Sverige äntligen vann :D



 










Detta var knappt hälften av vad som hände igår. Ni ser ju hur långt inlägget redan är. Och tänk då hur långt det skulle bli om jag skulle försöka skriva om allt. Men en bild säger mer än tusen ord :)


Kommentarer

Lämna en kommentar sötnos ♥

Namn:
Vill du att vi ska minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0