Natural is beauty



När någon som vanligtvis går runt med smink, helt plötsligt visar sig helt naturlig på stan, i skolan, eller vilken allmän plats som helst. Då kan jag inte låta bli att titta lite extra på den personen. Det är så himla modigt att visa upp sig utan smink. Jag vet att mer än hälften av alla som sminkar sig aldrig skulle våga gå utanför dörren osminkade. Men kom igen tjejer. Ska ni aldrig visa hur ni verkligen ser ut? Ska ni aldrig visa det vackra naturliga som gömmer sig under den där masken som ni jämt och ständigt gömmer er bakom? Jag har själv aldrig gått till skolan utan smink, sedan jag började sexan. Lite mascara har jag alltid haft. Jag har varit rädd för vad alla kommer tycka och tänka om mig. Men nu orkar jag inte bry mig längre. Det är ju såklart okej att sminka sig om man själv känner sig bekvämare och snyggare i det. Men någon gång tycker jag ändå att man ska våga visa hur man verkligen ser ut.

Detta är jag. Det är såhär jag ser ut. När jag har tagit en dusch ser jag ut såhär. När jag kliver upp på morgonen ser jag ut såhär. När jag inte orkar bry mig ser jag ut såhär. Osminkad, ofixad, oborstad, men jävligt nöjd.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jävligt bra ofelia ;) Och väldigt modigt ;) <3 Men fortfarande sötaste ;)

2012-01-12 @ 17:09:18
URL: http://pandarabbit.blogg.se/

Lämna en kommentar sötnos ♥

Namn:
Vill du att vi ska minnas dig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0